På Gång.......

lördag 5 september 2015

Kinesisk och Japansk inspiration..........fortsätter



Nu har jag varit i Kina flera gånger och Japan har stått på önskelistan sedan mycket länge. Tuschmåleriet har varit och är en ständig följeslagare i mitt skapande. Det som lockar mig är att helt klart blir jag aldrig färdig utan ständigt färdas jag på förvåningens, förbryllandets, insikternas tvärgator!

När jag tycker att nu är jag tekniken på spåren så dyker något nytt upp, och när jag känner att nu känns det bra - så poppar något annat upp. Kombinationen av det asiatiska och det nordiskt blonda lockar också till eftertanke och förnöjelse.

Att sedan bilderna egentligen inte är några bilder utan abstraktioner gör det hela otroligt lockande.

Så inspirationen från Japan både inom det textila området och inom måleriet skall få sig ytterligare en djupdyktning förhoppningsvis inom icke alltför avlägesen framtid.

Men först så väntar andra spännande äventyr!

Inga kommentarer: