På Gång.......

tisdag 6 oktober 2015

Artquilt


Projekt läggs till projekt, ibland så blir det inte klart utan bara läggs åt sidan. Solveig Refslund textilkonstnär i Danmark hade flera kurser som vari intressanta och jag påbörjade en del projekt under denna tiden. Dessa har legat och ett av dessa var "kvinna slår följe med vargar" som jag då vid denna tiden kände som ett kul projekt. 

Idag när jag ser tillbaka så ser jag att de tekniker som då var aktuella, blandat med andra tekniker som jag genom åren lärt mig, har skapat något som är helt annat. Jag känner att jag vill göra klart och inte ha en massa liggande och helt plötsligt så dök detta arbete upp igen.

Jag tycker mig se en "vild-sinthet" i dessa vargar och jag får väl tänka till vad mitt arbete som är någon form av "art-quilt" eller väggbonad skall gestalta.

Under tiden så glädjer jag mig åt allt jag lärt under åren och känner att den textila konsten tillsammans med måleri och fotografi ger mig mycket glädje, energi och skaparlust.

Inga kommentarer: