På Gång.......

måndag 16 november 2015

Textile Art............



Detaljbilder från ett större textilt arbete. Idag ser jag vilken tid jag lagt ner och lägger ner på det textila. Inte alls tillnärmelse så mycket tid inom fotografi och måleri. Timme, efter timma arbetar nålen igenom tyget. Stygn läggs till stygn och de arbete jag gör idag tar veckor, ja faktiskt månader och år att göra och slutföra. Det är som en stilla meditation när jag sätter mig ner och tar mina tyger i handen och skapar och formger varje liten detalj. En underbart skön avkoppling - som ger både glädje och eftertanke.

Ja så ställer jag mig frågan, vad skall jag med alla mina bilder, mina målningar, mina textila verk? För vem gör jag dem? Varför gör jag dem?

Svaret är ganska enkelt. Det är alla de bilder jag har inom mig, att få lov att utan prestation, att utan att behöva ha det som "levebröd" skapa mina bilder är som att andas, som att leva och känna lyckan och samstämmigheten. När jag tillsammans med maken sitter och tittar på tv (om jag nu gör det, säger jag och ler), känna samvaro, dricka en kopp kaffe, ha mitt arbete i knät det är lycka!

1 kommentar:

Katarina sa...

Fantastiskt vackert!