På Gång.......

torsdag 10 december 2015

Slow art……."Den skapande människan"



Sakta, sakta växer det fram, en berättelse om och kring havet, tankarna, glädjen som varar så länge. Det textila är inte något som jag gör på en kvart längre, utan det tar tid. Det blir som en del av mig som jag lägger in i mitt skapande och det har fördjupats. 

Mina målade Bilder kommer också till under lång tid, det gör sig inte själv, att känna innåt kräver både tid och tåladmod.

Glädjen att kunna dokumentera med hjälp av kameran som varit min "kamrat" i mer eller mindre hela livet (jo jag fick min första kamera när jag var 6 år), och funderar varför jag inte sparat alla dessa, men allt kan man inte spara har jag lärt mig. Nu sitter jag och väljer ut vilka foto, bilder jag skall spara i min samling och det är en stor samling både från privatlivet och yrkeslivet. 

Skapande glädje tillhör den "Skapande Människan"

Inga kommentarer: