På Gång.......

onsdag 13 januari 2016

Abstrakt Expressionistiskt måleri eller fotografi






Inspiration och påverkan det ena ger det andra, och bilderna går samman och till slut så blir det antingen mitt textila språk eller mitt måleriska. Fotografierna talar för sig själv.
¨
Helt klart så hamnar jag inom abstrakt skapande, fritt skapande, med vägar som för mig på nya vägar som ger min nya insikter. Det handlar om att vara trogen mig själv. Mitt fria broderi har utkristalliserats också väldigt tydligt de senaste 5 åren tillsammans med fotografi och måleri.

Under de 10 senaste åren så har naturligtvis all utbildning, alla kurser, alla utmaningar givit mig många lärande stunder och även arbetsamma och eftertänksamma pass. Men det är ju så jag vill ha det.

Kunskap är inte svårt att bära...........men svårt att hitta när vi vill och behöver det.

Under alla dessa år (16 år är det nu) som jag sökt utbildning och gått utbildning både universitet, privata kurser och andra skolformer så ser jag att det ena leder till det andra och jag behöver inte välja inte välja bort utan snarare ha mina tre grenar som mina "följeslagare på vägen"

2016 blir ett spännande år.......

Inga kommentarer: