På Gång.......

lördag 16 januari 2016

Abstrakt foto….


Att hitta mina abstrakta foto kräver både tålamod, uppfinnngsrikedom, kreativitet och skaparglädje. Att utmana mig själv är även detta en utmaning. Att hitta mina bilder som retar mina synintryck, testar min förmåga att läsa bilder och utsätter mig för djärva äventyr gör att jag håller på. Att från semesterfotograf, till ung flicka fota mina görande och låtande, till att fotografera familjen var på sitt sätt upptakten till fotograferandet. När jag sedan går vidare och använder fotografiet i mitt arbete med företagsutveckling växte intresset att "se" en organisation utifrån. Så många 10.0000 tals bilder som jag fotat på företag, tittat på, berättat om tror jag är helt omöjligt att mäta. Men det är uppe i flera hundra tusen under mina år som yrkesverksam inom Management.

När jag sedan påbörjar min utbildning inom det textila så var det helt naturligt att följa alla processer i mitt lärande och skapande. Kameran blev min "partner och vän" som hjälpte mig att "se" och urskilja processen. Vägen var inte lång att gå vidare och lära mer om bildskapande i alla dess former.

Som så många så växte både mitt uttryck, intryck och nyfikenhet och kameran har följt mig nu i nästan 20 år i mitt skapande arbete med textilier och målerier. På mina kunskapsinhämtande resor har jag naturligtvis fört med mig denna min "partner" och även min ständiga följeslagare min älskade make som är min största suport. Ärlig och uppriktig i sina uttalanden och även detta leder mig vidare.

Idag är jag lyckligt förenad i det abstrakta både när det gäller foto, textilt arbete och måleri. Både berikande och befriande, vart detta slutar - nja det är inte så viktigt, det är vägen som är mödan värd!

Inga kommentarer: