På Gång.......

söndag 6 mars 2016

Ljuset........på Lanzarote



Helt klart så är (var) det ett annat ljus på denna Kanariska ö. Ljuset växlade och bjöd ständigt på nya upplevelser (för mig åtminstone). Jag tror det var det som gjorde att Cesar Mandrigez den stora konstnären på ön kände så starkt och såg till att bebyggelsen inte blev så hög. Man kunde se Atlanten / havet, himmel och berg men också moln som speglade sig nästan överallt på ön.

Jo Skagens ljus är också magiskt, men jag tror att Lanzarote med sin värme året runt, den spanska andan gav mig aningen mer.

Tänk att när vi för ljus till vår kropp så är det som om kroppen är som en "dynamo" och det blir extra energidepåer.

Det är inte ofta jag tänker mig tillbaka, men hit återkommer jag gärna, här fanns tid för måleri, läsning, äta långa middagar, umgås, och koppla av totalt.

Livet har ju sina överraskningar som vi inte kan råda över, och då handlar det om att göra livet så angenämt som möjligt. Plötsligt kan något förändras utan förvarning.

Ha det gott...........och snart kommer ljuset till oss också här i Sverige!

Inga kommentarer: