På Gång.......

måndag 7 mars 2016

Mitt valspråk har varit "Våga är att Göra"


Vi är aldrig för gamla att lära. Så länge vi är nyfikna så länge håller vi "hjärnkontoret" i gång. Under åren som gått så har jag skapat mig denna möjlighet. Inom det textila, inom måleriet och inom fotografi. Helt klart så ger det insikter, funderingar och jag har mött många trevliga, underbara människor både IRL (i verkliga livet) men också på Internet.

Nyfikenheten att få lära, veta, tänka, skapa, ompröva, glömma, hitta nya angreppssätt, ifrågasätta gammal kunskap, inse att vi blir aldrig fullärda, att det när man väl lärt sig något, något nytt lurar bakom hörnet. Kunskap ger färdighet sägs det, men kunskap ger också ödmjukhet, ömsinthet, kärleksfullt, det ger utmaningar, glädjeskutt, och vånda!

Bilden har alltid stått i foccus i mitt arbete då som nu. Att hitta människor som är kunniga, duktiga på att förmedla kunskap och villiga att bjuda till så att vi som är runt om blir bättre, gladare i vårt skapande är helt otroligt.

I allt detta kunskapsinhämtande finns det också saker som jag lämnat, både rent mentalt men också kroppsligt. Jag har funnit nytt och jag har mött människor som är bejakande och omtänksamma. Jag är så glad att jag får möta dem på min väg!

Jag möter också människor som har något som jag inte riktigt kan "ta på" men ömsesidig glädje, ömsesidigt utbyte, ömsesidig omtänksamhet är viktigt. De som bryr sig, sägs det får tillbaka, dock är det inte alltid så. En del tar för sig, ger inte tillbaka någonting, helt enkelt suger energi, tom utnyttjar oss, sådan vill jag aldrig bli, aldrig någonsin. Under mina 2 år som konvalescent så har jag sett vem eller vilka som hört av sig, som sänt en liten hälsning om krya på......som tom lämnat en blomma eller ett kort. Tänk vad sådant värmer. Hade jag inte haft mina vänner på internet, mina hobbies, min älskade make och min familj ja tänk vad fattig jag varit.

Så här kommer ett av hjärtat tack för den omsorg du visat mig och visar mig genom att höra av dig då och då, på ett eller annat sätt. Ni vet vilka ni är..................EN STOR KRAM

PS vad gillar ni min nya bild? DS

Inga kommentarer: