På Gång.......

tisdag 22 mars 2016

Stilla veckan = påskveckan………


Jag är glad för att jag lärt mig många saker genom livet. En av de klokheter som min mor lärde mig var att ha båda fötterna på jorden (och hon sa dessutom att jag fått mitt "W" i ewa-christine) för att jag skulle komma ihåg detta. 


Sedan att jag skall ta små små steg när jag skall lära mig något, var också viktigt. Inte tänka att jag kan allt på en gång. Ibland så är det tom så att marken under fötterna känns som gungfly, men det är OK.


Ibland så känns det också så att det är riktigt ostadigt och att bara en fot fungerar. Det är kännbart och sårbart. Att ena foten befinner sig någon annan stans och jag känner att jag tappar balansen.


 Då gäller det verkligen att slappna av, glädja sig åt det som går och ha eftertanke och glädje i sinnet. Det hjälper. Vila och återhämtning är viktigt, ta bort en hel del av prestationen, och försöka se på det som är ok, som är positivt och viktigt just här och nu. Och genast så blir sinnet lite mildare och nya friska tankar infinner sig.








Inga kommentarer: