På Gång.......

torsdag 11 augusti 2016

Konst-tuppar, Glädje-tuppar, Kreativa tuppar..........kallade vad du vill....

Mitt äventyr fortsätter.........

Att starta upp ett projekt är lika spännande som att ro det i land och sedan sjösätta det. Mitt tupperi är just ett sådant projekt.

Att det både finns glädje, nostalgi, funderingar och tankar med i arbetet är helt OK. Jag känner i allafall en stor glädje att ha fått skapa alla mina tuppar. Många av mina tuppar har dessutom fått nya hem. Det är fantastiskt att veta att mina Glädjetuppar har kommit till sina hem och att dessa tuppar som redan finns ute i Sverige sprider glädje och positiva ringar känns än mer glädjefyllt.

Det blir ett "tupp-harem" innan jag är färdig.

Och vad skall detta nu tjäna till?

Jo glädjen att sprida glädje har nog alltid funnits hos mig. Under alla mina verksamma år hade jag möjlighet att göra det genom bland annat mina tankekort "Livsviktiga tankar om Livskvalité" och numera så är det något som jobbar ständigt och jämt. Men tanken med tupparna har vuxit fram sakta men säkert. Jag ville att det skulle vara ett handens arbete rakt igenom inte ett symaskins stygn utan helt hantverk. Under mina år när jag utbildade mig så har jag haft olika tankar om vad jag ville göra och jag har pendlat fram och tillbaka.

Så en dag så var dom bara där..................som  ett skänk från ovan!

Idag har jag nog färdigställt ett trettiotal tuppar och fler lär det bli!

En sak är helt klar, tupparna skänker mig massor av glädje och hopp av olika slag så jag kommer att hålla på så länge jag har material till att färdigställa äventyret!

Inga kommentarer: