På Gång.......

torsdag 27 oktober 2016

Samla på Livskvalité........är lätt!


Att jag både syr, målar och fotar är nog inte någon hemlighet att tala om. Och att jag har hela veckan och helgen att njuta dessa sköna konstarter är helt förunderligt. Dagarna rusar iväg och jag har förmånen att vara frisk, och skapa det jag vill och det liv jag vill leva.

På mina resor så har jag naturligtvis med mig både målarlådan, sylådan och kameran. Men också möjligheter att läsa och skriva. Avkoppling är ett nöje sa alltid min mor. Livet är som ett collage, en spegling av vad du gör, vad du tycker om och vad du vill ägna dig åt. Det är viktigt att göra sådant som vi mår bra av.

Livet går i vissa riktningar, och styrfarten har ju jag själv. En riktning kan vara riktigt länge, en annan kan sluta tvärt. Ibland så växer vi ifrån saker och ting och då är det bra att hitta nya vägar och nya stoppstationer. Möjligheter att utvecklas har vi alltid, och det gäller att vara mottaglig och känna efter vad som är bra för oss.

Ja jag samlar på Livskvalité det har jag gjort i många år. Har tom en kortlek som jag skapat om just livskvalité. Att samla på Livskvalité är också att välja bort, det är nog den svåraste delen i inhämtandet av livet. Att välja bort sådant som tär, sådant som tar kraft, sådant som fullkomligt dränerar oss i vardagen. Tänk du det finns både saker, tankar och människor som är experter på att just ta bort livsglädje.

Glädje åldras inte!

Lägg dig glad och vakna glad, du blir ungdomligare i varje fall.

Inga kommentarer: