På Gång.......

lördag 26 november 2016

känsla av gemenskap så här i adventstider...


Jag önskar er alla en härlig första advent nu går vi in i en tid där ljusen skall tändas och lysa upp vår tid. Detta ljus sprider en förunderlig känsla i hus och hem. Jag tänker på alla oss som har ett hem och jag tänker på alla de som kämpar och skall finna sitt hem på olika sätt och olika strider.

Att vara lyckligt lottad är att kunna välja, välja vänskap, frihet, omsorg, glädje, men också omtanke om de som inte kan eller har. Vänskap förtjänar vänskap, glädje förtjänar glädje. Min lilla berättelse startade med att jag tog bort något så banalt som ett bindestreck, men också att den hade dubbla bottnar och det innebär fri tolkning. Jo jag hade ett budskap! Att vi "tar ett samtal med vår inre vän, vår inre samtalspartner" och förlikar oss med henne eller honom. Att denna vår inre vän som sitter på vår axel och säger du duger, du är bra eller som säger "du skall inte tro du är någonting"skapar en fin dialog och ger dig och mig kraft att göra något gott.

Jag vet vad jag skall göra, vet du?

Inga kommentarer: