På Gång.......

tisdag 6 december 2016

Isande kyla................


Ibland så blir bilderna bara till, bilden skapar sig själv på något underligt sätt. Jovisst, det är jag som håller i penslarna och färgerna, men mycket av arbetet sker också via känsla och tanke. Men också efter humör, funderingar, inställningar och upplevelser. Det är mycket som inte kan styras och en del som kan formas. Att läsa bilder är en annan sorts "läsning" än det med bokstäver. Och som tidigare så är det betraktaren som ser det han eller hon vill se.

Denna bilden var jag så "missnöje med" jag ville ha den gladare, varmare, mer dynamik och så tyckte jag att när den vilade och torkade så blev den blek och mesig. Men det fanns vänner som tyckte den var ok, och nu när den fått vila ett tag så känner jag att den fick en helt annan betydelse för mig personligen. Bilden fick en rubrik; "isande kyla" och det är inte ofta jag har namn på det jag gör. Men här blev det helt klart ett namn.


Inga kommentarer: