På Gång.......

torsdag 19 januari 2017





Att stilla tanken och skapa är en del av min vardag. Här ett lapptäcke som jag gjorde i samband med att min bästa vän lämnade oss. Vi hade födelsedag på samma dag och namnsdag, vi läste tillsammans och reste tillsammans och hade många minnesvärda samtal. Saknaden var och är stor. Det blev en gåva till hennes son, och jag hade en snusnäsduk insmugen i lapptäcket som var hennes .......ett täcke som handlar om glädjefylld vänskap. 

Ni vet sådan där vänskap som bara är. Man säger att vi har samma våglängd, känner och tänker på varandra och så ringer vi samtidigt och det är upptaget (ler). Vänskapsband som man funderar på är vi "syskon" nä, men syskonsjälar. Vänskapens många ansikten är helt otroliga, så otroliga att man bara bara blir stum många gånger. 

Så många gånger jag önskat under de år som gått att vi kunnat träffas, prata, stötta, gråta skratta tillsammans och när det händer något så där jätteextra lyfta på luren och prata i timmar. Sådana där vänner som ÄR som Nalle Puh säger. Sådana vänner växer inte på träd som min mamma sa.

ja du vet ju vilken vän du är, och ja du vet också vilka vänner du uppskattar det är jag helt övertygad om.

Var rädda om er därute och var rädda om de som älskar er...

Inga kommentarer: