På Gång.......

lördag 21 januari 2017

Kunskapens dörr...eller Nyfikenhetens dörr... eller Dörren till möjligheterna!



En dörr skall ju alltid ”leda någonstans” men behöver den verkligen det. Kan vi inte ha ”dörrar som är osynliga” och öppna dem och se vad som döljer sig bakom. För att tala i klarspråk, våra egna drömmars dörrar. Jag har mina har du dina?


Men en dörr har också ett symboliskt värde om vi vågar fantisera, övergång från någonting till någonting, ingång till ”ett nytt liv”, eller invigning av någonting. En öppen dörr symboliserar befrielse och nya möjligheter. Varför har jag då en dörr idag? Ja tolkningarna kan vara många, jag har min tolkning och jag har ett ordspråk som följt mig på min väg eller på min resa: -”att gå från någonting till någonting”, är både spännande och utvecklande. Låt oss våga öppna fler dörrar!

Minnenas dörr är för mig en speciell dörr, där finns hemligheter, skojigheter, glädje-full-heter, ja många olika rum. 

Inga kommentarer: