På Gång.......

lördag 8 april 2017

Vanliga enkla Lapptäcke i tyg.....



Förra inlägget var mormorsplädar som var virkade, nu är det lapptäcken som är sydda. Vanliga enkla rutor utan något krångel. Det röda har nått sin ägare och det är Crazy-teknik. Likaså det röd/gröna det har kommit på plats. De andra kommer sakteliga att finna sina ägare vad tiden lider. Det finns några till som inte är helt klara med projektet färgade lapptäcken är klart och det är jag nöjd med. Sedan vet man aldrig, det kan bli ett och annat men det har jag inte planterat i varje fall. Då får vi se om det blir en vanlig ruta eller crazy så sista ordet är inte sagt ännu.

Lapptäcken, dessa har en speciell historia i mitt liv. Min mor med familj emigrerade till USA när hon var riktigt liten och kom tillbaka när hon var runt 15 år. Min mormor ville som hon sa hem och dö. Hon dog vid 37 års ålder. Men hon hade gjort lapptäcken i USA och dessa fick dom aldrig med sig. Dom lämnade hela hemmet i USA för morfar trodde att dom skulle komma tillbaka. Vilket inte skedde. Detta lockade mig att försöka mig på lapptecken och jag har gjort flera olika typer av lapptäcken men några som jag började på då finns kvar i mitt syskrin och dessa skall jag ta fram idag för nu är dom mogna att bli klara. Det är "Master-täcken" som jag är mäkta stolt över när dom är klara. Men det blir en annan gång även det.

Inga kommentarer: