På Gång.......

tisdag 19 december 2017

Lapptäcke och lapptäcken.........


Ett bra sätt att ta tillvara alla tyger som jag ärvt, fått och tagit hand om var att göra ett antal lapptäcken.

Jo jag har kvar tyger och skall göra klart detta tänkte jag i vår. Det är ett projekt i sig.

Dessa tyger, lapptäcken har minnen och de flesta minnena är både roliga, glada, och framförallt härliga att samla just i ett lapptäcke. Det kan glädja många år framåt till den som får eller den som har ett lapptäcke.

Det var också med lapptäcken som hela min konstnärliga resa började på allvar. Innan dess hade jag som så många andra haft det textila som enbart hobby. Men jag ville mer och så här 40 år senare så ser jag vad mycket glädje jag haft av det textila, mitt foto och under denna tid så har också målandet kommit in i bilden.

Vissa saker lämnar man för att återkomma till lite då och då och andra lämnar man för gott, så har jag gjort med en hel del tekniker som jag lärt genom åren. Nu skall det i iallafall bli några till under 2018.

Med andra ord jag har några projekt som jag vill sjösätta under nästkommande år och det ser jag fram emot!




1 kommentar:

Gudrun sa...

Så vackert! Lycka till med fortsättningen på täcket.
Gott Nytt År med mycket skapande.