På Gång.......

måndag 18 juni 2018

Fritt skapande och olika måleriska tekniker



Min ateljé byter "uttryck" beroende på vad jag gör. Med skapandet i foccus så kan jag skifta mellan textil arbete, måleri och fotografi.

Det behöver gås igenom lite då och då och nu har jag gått igenom det som har med foto att göra och det känns toppen. Jag har koll!!

Turen kommer nu till mitt målande och där har det under åren som gått hänt massor och bara lagts på hög. Tanken kommer till mig nog borde jag göra något av allt detta (eller skall jag kasta alltihop!!??) samtidigt så ser jag att alla olika kurser, utbildningar och målningar har fört mig framåt som gör att jag känner en viss stolthet och glädje.

Fritt skapande har genom åren varit en ledstjärna och inom måleriet det abstrakta precis som det textila. Känslan att att ha en idé och utgå från kunskap är förunderlig hur den tar med mig på olika upptäcktsfärder. Det fria skapandet ger också möjligheter att fördjupa mig på vägen.

Alla olika tekniker som jag har genom mina år lärt mig så verkar det som om jag kommit fram till vissa "ståndpunkter" (läs inriktningar) och där kommer jag att förkovra och fördjupa mig fr o m nu.

Mitt måleri har förhoppningsvis kommit till en punkt där jag kan lägga vissa tekniker bakom mig och ta tag i de tekniker som ger mig glädje och tillfredställelse.

Det stora som nu står framför mig är hur jag skall från 120 kvm ateljé "banta" till betydligt mindre och den utmaningen heter duga!

Inga kommentarer: