På Gång.......

onsdag 6 juni 2018

Nu fortsätter äventyret.....


Mina inlägg här blir inte så ofta utan mer sporadiskt, det beror på att jag försöker koncentrera mig på det jag sysslar med och att jag vill lägga så mycket tid som möjligt på detta. Det är mitt textila skapande, mitt Måleri och mitt Fotograferande.

Under hela denna tiden så har jag ägnat mig åt fördjupning, studier och praktiskt arbete. Och det har varit både spännande och äventyrligt. Jag var helt övertygad om att när jag slutade min utbildning i Lindköping (Design- och Formgivning, textilt) så skulle jag syssla med det resten av livet. Men så blev det inte. Under utbildningen så kom jag i kontakt med skissandet och måleriet och det har varit en otroligt annorlunda och spännande väg att vandra. Det har tagit flera år att hitta rätt, och att hitta var jag vill arbeta med. Sak samma har varit inom det fotografiska området som jag haft som intresse sedan jag var mycket ung.

Idag kan jag säga att jag rör mig inom textilt skapande, abstrakt måleri och konstfoto. Tre grenar som både utmanar mig och stimulerar mig.

Så vad händer nu?

Sommaren kommer jag att ägna åt skrivandets ädla konst och arbeta med datorn, jag kommer att använda nålen (läs synålen och textila konstarter) och penseln (läs abstrakt måleri) och försöka sy ihop detta till något nytt och inspirerande förhoppningsvis. Det känns både spännande och roligt men framförallt lärorikt till tusen.


Inga kommentarer: