På Gång.......

tisdag 10 juli 2018

Färger, färger, färger.....och åter färger


Färgernas tid är nu, på så många sätt, och då är det dax att ta en paus från både Fb och Bloggen och allt annat som har blivit en del av vår vardag. Jag gör som jag gjort varje år jag tar "semester" från Fb och går bara in lite förstrött och tittar men lägger sparsamt in några inlägg.

Bloggen vilar också. Efter en (eller rättare sagt två) terminers hårt arbete så känns det gott att ladda batterierna, tänka till om nästa projekt som startar i höst och förbereda en del andra projekt som skall sjösättas till hösten.

Det har varit ett fantastiskt år, jag har målat, skrivit, broderat, skapat och det har varit intensivt men på ett härligt och roande sätt. Så nu lutar jag mig tillbaka, och bara är som Nalle Puh säger.

Ibland vet jag inte hur länge jag uteblir men ett par veckor eller kanske en månad kommer nog att härliga ledigheten vara.

Och så var det detta med färger. Färger är sprakande, härliga, pockande och självgående på ett underligt sätt. Hur dom påverkar oss är också olika. Idag har jag ett lugnt förhållande till färger men det har jag inte alltid haft. Idag så tjusar de mig på ett annat sätt och de rusar mig på ett lättsamt sätt så jag skall umgås med dem, sortera dem, slänga det som är slängbart, och ta tillvara det som jag vill göra något med. Ett arbete som säkert tar flera veckor men när det är klart så är jag förmodligen både glad och lycklig. Idéerna och kreativiteten har sprudlat och jag vet vad jag skall göra med det som är kvar. Härliga tanke..............så ha några sköna veckor och gör inte så mycket mer än det du har lust till, det skall jag göra.

Inga kommentarer: