På Gång.......

onsdag 4 juli 2018

När konst möter publik..........och när abstrakta bilder möter dig som betraktar!



Att betrakta konst är en konst i sig. Vad ser jag, vad upplever jag, vad säger bilden. Jag brukar tänka att abstrakt konst också har djup, ljus, symboler, bilder men alla ser det inte. Även om jag som skapare till bilden ser det. Att ge feedback eller få återkoppling på sådant som man skapar är spännande. En del ser saker som jag själv inte tänkt på och andra ser saker som blir eller är självklara. Men frågan är ständigt inom det abstrakta vad vill jag kommunicera.

Vad ser du?
Vad upplever du?
Finns det budskap i bilden?

För mig som skapar bilden vill jag att du som betraktar mina bilder skall känna glädje, lugn, nyfikenhet, och stämning. Men också färgrikedom och känslor av välbefinnande. Jag tillhör alltså inte de som skapar under lessnad utan snarare under glädje och harmoni. Det betyder mycket för mig. Visst kan jag känna motsatsen, men då varken målar jag eller fotograferar jag, utan sitter och syr stygn upp och stygn ner.

Om du känner något av mina stämningar i mina målningar blir jag glad..........glädje smittar låt oss starta en epidemi!

Inga kommentarer: