På Gång.......

söndag 12 augusti 2018

Textila abstrakta collage...


När jag nu sitter och går igenom alla mina arbete så slår det mig att jag gjort textila collage under alla år som jag jobbat med det textila. Allt i från mina examensarbete i Lidköping till idag. Det har blivit några genom åren. Collage är både roligt och svårt att göra. Ibland känns det direkt att "yes där satt den" och ibland så lägger jag arbetet åt sidan.

Collage är för mig samma sak som livets alla skeden, vi lägger till en liten bit i taget. Vi plockar bort något som inte passar in. Och vi färgsätter efter behov.

I collagen så är det många minnen som är inbäddade, och dessa minnen är också så starka att de gör att de blir små berättelser i sig. Dessa berättelser som sakta, sakta växer fram är som att vara lite av en arkeolog, frågan är om någon kommer att fundera över dem mer än jag...............och framför allt veta och förstå innebörden i dessa små textila abstrakta collage?

Inga kommentarer: