På Gång.......

söndag 20 januari 2019

Omstrukturering av en ateljé..........



Att gå från någonting till någonting har varit mitt motto i många år när det gäller mitt skapande. Nu går jag från ca 100 kvm till 12 kv och det kräver både planering och om-tänkande. Vad händer om.....jag gör si eller så. Tanken är svindlande, skall jag kasta, sortera bort, vad skall jag behålla, vad skall jag förändra. En sak i taget. Just nu är golvet lagt, taket målat, väggarna tapetserade och snart mycket snart kan jag flytta in. Rummet är litet och hur skall jag använda rummet är nästa tanke. 


Så kom ett skåp till mig, ett skåp där jag kan förvara mina minnen och en hel del släktklenoder som inte tar så mycket plats. Det kommer säkert att bli lite annat när det väl är på plats men jag har skippat 12 bokhyllor och nu finns det ett skåp med nostalgi och som ger mig glädje och minnen. Det är viktigt att ta vara på minnen och kära små obetydliga ägodelar. Det skapar rikedom.



Så var det dax för ett skåp som bara var där, som pockade på min uppmärksamhet.......det kändes som om jag behövde det för att påminna mig om en tid som varit och den tid som är nu, så ja jag köpte det också samt ett litet praktiskt bord med 2 hyllor. Nu fattas bara en bokhylla och en fåtölj så jag kan sitta skönt. Förvaring finns men inte i själva ateljén utan utanför och det är nog viktigt att allt mitt material har en annan plats. Hopfällbart bord och likadant hopfällbara stolar finns till hands när det behövs.

Så kom chiffongen, den där som skall målas vit den också. Och så många som tyckte att jag skulle behålla den i sitt ursprung och jag var och är fast besluten att få den målad, vit naturligtvis. Mitt Vita Rike har kommit HEM.............och jag har uppnått en gammal dröm. Tänk så viktigt det är att hålla drömmar levande. Om dom inte fanns, vad händer då?

Jag är fast besluten idag att Mitt Vita Rike växer.........på många olika sätt. Vänta får du se!!

Inga kommentarer: