På Gång.......

torsdag 13 november 2008

Följ linjen...."follow the line"

Självförtoendet växer med kunskap!
Självkänslan stärks med insikter!

Självaktning är att våga stå för någonting!
Självförverkligande är att följa linjen!

Självkännedom utvecklas tillsammans med andra människor!

Detta arbete ligger på mitt arbetsbord idag....................det var dax att ta fram och göra klart det. Det blir en "artquilt" av mammas gamla spets (till höger i bilden) och arbetet är på mormors gamla linneväv som fått en åldrad patina (läs fläckar). Det återstår en del arbete helt klart, men vägen är ju aldrig spikrak. Jag har funderat en hel del från förra torsdagen till idag både på hur människor är, hur dom agerar, och vad som ligger bakom ett eller annat beteende. Men också hur andra människor påverkar mig i positiv eller mindre positiv grad. Under veckan som gått har jag träffat tre helt otroliga kvinnor, som jag verkligen beundrar. En i sjuttioårsåldern och två i femtioårsåldern. Deras konst påverkar mig på ett härligt, stimulerande och inspirerande sätt.
Deras färgkänsla, uppfinningsrikedom, glädje smittar och det är jag mycket glad över att få ta del av.

Tusen tack..............ni vet vilka ni är!!

Inga kommentarer: