På Gång.......

torsdag 30 juni 2011

Completed and pass with top marks .......färdig och VG.....

När en kurs är slut, brukar man tacka "lärare och handledare" för en intressant kurs. Det väljer jag bort.

Kursens stora behållning var helt klart kursdeltagarna som bidrog med så många intressanta infallsvinklar och visade på olika sätt att lösa uppgifterna på. Visst vi hade böcker, som var intressanta de också, men det räcker ju inte. Som helt ny och novis inom området ull förväntar man sig kanske mer handledning, mer inspiration från lärare.......men den kom från kompetenta elever som delade med sig friskt av sina kunskaper. Tack vare all den inspiration som jag erhöll så slutförde jag kursen fast jag tänkt hoppa av flera gånger.

Men så fanns det en person till som inte alls tillhörde varken kursen eller gruppen. Här fick jag respons, här fick jag "bilder" så här kan du göra, varför gör du inte så här.....hela tiden genom kursen, och det var från min "hyresvärdinna" det är för henne jag gått kursen på något sätt, visst är det underligt?!!

Så nu har jag plockat fram Chanpangen, 2 glas och korkar upp den och min skål tillägnar jag "Min hyresvärdinna med stort N" och den andra skålen till mina kurskamrater. Sedan tar jag en tredje skål och den går till min make, som varit så tålmodig och lyssnat på alla mina inlägg, mina tankar, funderingar och framförallt till kursens alla dubbla budskap.

Men det är väl som någon sagt ut "kaos föds ordning" och det hoppas jag inför framtiden.

En sak är helt säker och jag kommer att fortsätta arbeta med min vänster hand i fortsättningen både när det gäller textila arbetet och tecknande/designande eftersom jag inte gjort det sedan jag var 7 år så är det dax att befria vänsterhanden. Härligt!

Ja jag glömde säga, hela min enorma arbetsinsats från 0 till idag resulterade i ett VG, som jag arbetat för, jag är nöjd!

Inga kommentarer: