På Gång.......

tisdag 14 augusti 2018

Mixed Media abstrakt collage


Mina olika collage har både inspirerat mig och gjord mig medveten om vad som inspirerar mig i skapandet. Att gå igenom det jag gjort är en del av min historia som gestaltar sig inom skapandet och det textila, men också inom fotografi och måleri. Det är tre delar som hör ihop. Olika uttryck men många gånger en gemensam nämnare som tar tid att upptäcka. Glädjen i skapandet finns där, likaså nyfikenheten och att fånga en vissen ros med dess bleka färgsättning var en utmaning.

Det abstrakta är en konstgren helt för sig själv, som har sina givna "regler" eller inkörsportar. Har sökt och sökt för att finna och ibland så sitter det och ibland så kör det ihop sig helt.

Kurser inom det abstrakta måste jag säga är ganska tunna, så det gäller att söka sig utanför Sveriges gränser vilket ger hundratallt tillbaka. Jag är glad att jag både ville, vågade och gjorde det.

Inga kommentarer: