På Gång.......

tisdag 7 april 2015

Små "obetydliga saker"



Helt klart är det ju,
att små obetydliga saker försvinner ur våra gömmor, eller hur?

När jag går igenom allt som jag sparat, ärvt, fått, och köpt så är det ett helt livs historia men också mina släktingars historia, och andra vänners historia som passerar revy.

Det är spännande att se vad som finns i gömmorna, vad som skall behållas, vad som skall säljas, och vad som skall skänkas bort till välgörande ändamål. Barnen vill inte ha och dom vill kanske heller inte tänka på sina barn - så resultatet är tyvärr att "det går inte att spara på allt".

Jag minns dock vad jag saknade dokumentationen när jag var i den åldern att jag tyckte det var roligt med familjehistora. Det fanns varken bilder eller nedtecknat något, så jag kände att här har jag en uppgift på ett enkelt sätt att fota av och skriva lite om det som jag då var intresserad av och det som är nu.

Pärlemorknappar eller Mother of pearls, har alltid varit min favorit. Jag har massor och då är det så att jag har massor långt över 1000 vita vackra knappar i pärlemor och i andra färger som man kan hitta dessa små knappar i. De har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta.

Men nu sorterar jag ut och en och annan karta försvinner via auktioner runt om. Jag är helt säker på att de kommer till människor som älskar dessa små obetydliga ting lika mycket som jag.


Inga kommentarer: