På Gång.......

onsdag 29 juni 2011

Pusselbitarna tar plats.........

I min "skattkista" finns det massor av spännande tyger, garner, trådar, och annat som jag samlat genom åren eller som jag fått. Till och med ärvt........!

Jag har tänkt att någon gång kanske jag skall göra något av det men inte riktigt känt för vad. En dag så gogglade jag ute i vida världen och hittade massor av spännande saker och spännande tankar. Så min tanke blev, varför inte........nu är detta andra pläden som är klar. Det fattas visserligen 6 rutor (garnet tog slut) men jag lägger dem åt sidan innan jag syr ihop och vem vet jag kanske hittar mer garn i mina gömmor.

Nu börjar jag med nästa projekt som också är en pläd, nej förresten det är 2 plädar till. En grå och en ljusblå/creme/vit. Jag hoppas att sommaren gör att jag får glädje och ork att göra 117 rutor ungefär som varje pläd behöver.

Det som är kul med detta projektet är att jag kan sitta och planera, tänka, meditera och det blir en ruta i taget. Men också att jag ser det som ett sorts "lapptäcks-projekt" men i garn istället för tyg. Jag har massor av garnrester från min mammas affär och jag hoppas att jag skall få ihop så många täcken att garnerna tar slut. Det bästa med det är att en garderob blir tom till. Snart kan jag flytta bort 4 garderober. Det känns bra.

Sedan detta med att lapp läggs till lapp. Det är som livet, klarhet läggs till klarhet som ett sorts lapptäcke, inte sant??

Inga kommentarer: