På Gång.......

söndag 17 juli 2011

Öppna landskap.......

Ibland ställer jag mig frågor som "varför är jag här", "vart är jag på väg", "vad är viktigt" och så länge jag kan tänka på syftet med vad jag gör så känns det som om jag har en mening i det jag gör.
Det är tror jag den "innersta kärnan" med all verksamhet syftet varför man gör någonting. Så länge man kan svara på varför så länge känns något betydelsefullt. Allt detta enligt min enkla "teori".

Till detta tror jag att vi kan lägga "mognad" dvs så länge något är intressant att göra så länge har detta vårt syfte en tillväxt. När det vuxit klart, ja då är man klar med det man skulle eller skall göra. Mognaden kommer av sig själv.

Det är så förunderligt ordnat i all utveckling så jag kan också se "mönster" i det jag gör när jag går från någotnting till någonting. Så fort jag lämnar en sak eller tanke och förflyttar mig till en ny har mognaden/tillväxten grott färdigt då är det dax att gå vidare och hitta nytt eller vila i det gamla.

Därför tror jag ordspråket "att sova på saken" har med mognad att göra. Jag får tid att vila i tanken och sedan fatta beslut.

I höst väntar nya studier och nya utmaningar, det skall blir spännande. I detta mitt studerande så ser jag klart och tydligt både mognad och mönster, vilket har gjort att jag mer och mer ser min inriktning inför framtiden och vad jag vill syssla med. Tänk så lärorikt i alla åldrar att studera och framför allt vara så "egentänkande" att jag kan skapa glädje både inombords och i det jag gör. Det är en sorts "lycka".


Inga kommentarer: