På Gång.......

tisdag 12 november 2013

Ännu en "mormorspläd" denna gång till mig själv.....

Ännu en pläd klar. Jag har gjort vid detta laget 14 stycken och när jag ser tillbaka så tänker jag, vilken envishet. Varje pläd har 113 rutor och vaje pläd tar 305 timmar att virka. Sedan har det slunkit mellan några småplädar också. Men nu börjar bomullsgarnerna ta slut. Att ärva en handarbetsaffär kan ha sina sidor men också sina fördelar.

Jag känner mig nöjd att jag har genomfört detta projektet som jag beslutade mig för att göra för ca 1,5 års tid och nu börjar det bli snart klart. Jag skall fästa lite mer trådar till de som inte är helt klara, men jag räknar med att ha dessa klara till strax efter jul.

Sedan skall nästa projekt tas i.................det finns ganska många ullgarner också. Vi får se vad som blir av detta.

Det finns dessutom lite babygarner.....som jag inte har beslutat mig för vad jag skall göra ännu, men jag har en plan!

Idag är det tisdag.............en bra sådan hoppas jag att alla har haft.

I morgon är det lunch med yngsta dottern. Det brukar vara trevligt så jag ser fram emot detta.


Inga kommentarer: