På Gång.......

lördag 21 juli 2018

Abstraktioner i olika variationer.....



Att åka iväg är alltid ett äventyr, ett äventyr som ger många olika tankar, erfarenheter, upplevelser, och njutningar. Att skapa på väg, är dessutom en utmaning, nu finns all tid i världen till tankar, funderingar, möjligheter, iakttagelser, och då är "upprepning" något som är intressant. I ett broderi är upprepning, efter upprepning något som är bra för stress eller jäkt, det ger en avkopplande känsla och en skön rytm i kroppen. Långsamhetens lov har någon sagt och det stämmer. Känslan över att inte göra någonting, inte prestera, inte ha krav, utan bara vara är något som passar fint i resande stund tillsammans med ett broderi. I min skattkista så finns det många små lappar som kan fyllas med både broderier och tankar.

Upprepningar i livet kan också till slut visa sig vara färdiga. Vi väljer bort, lägger till något nytt och genast så ser vi saker som vi inte sett tidigare. Att göra samma sak om och om igen blir till slut något som blir som ett måste, och då är det härligt att kunna ha fri vilja och välja till sådant som är nytt och som inte prövats tidigare.

Att välja energigivande istället för energislukande är läkande helt klart. Och ganska snart så upptäcker vi att bakom nästa hörne eller krök så finns något som vi inte testat eller prövat, eller något som känns hur bra som helst. Vilken tur att vi har frihet. Många människor i världen har inte denna frihet och vi kan skratta oss lyckliga som har den.

Att sedan möta nära och kära, på ett lättsamt och enkelt sätt förgyller tillvaron än mer.

Vad som slagit mig i mitt broderande är att vissa människor är underbara, glada, positiva, snälla, och ger energi. Det är dessa glada, skrattande människor eller vänner eller nära och kära som ger energi och som jag känner att jag också kan ge energi till betyder mycket för mig personligen. Att vara rak och ärlig är inte alltid så lätt men känns rätt.


När vi nu återvänt till hemmet, så är vi utan vatten - och det blir en prövning och tankarna har naturligtvis varit hur i all sin dag klarade man sig förr? Nu har vi bunkrat och förhoppningsvis så löser vattenfrågan sig enkelt.

Jag vill till sist slå ett litet extra slag för ärlig, uppriktig vänskap, sådan som känns i hela kroppen där vänlighet smittar och då blir mitt budskap "vänlighet smittar, låt oss starta en epedimi"...

Inga kommentarer: