På Gång.......

lördag 17 november 2018

Att göra mig av med saker, ting, prylar, minnen, smått som stort!


Livet går i cirklar, men också i spiraler, och autostradorfält, men också avfartsvägar. Helt klart går vi från något till något. Nu kallas det också vägskäl, dvs att livet förändras, förbättras, till nya insikter och vårt liv fortsätter maken och jag till nya vägar. Vi lämnar vårt stora hus på 8 rum och kök. Vi behöver inte så stort längre. Så nu halverar vi och min ateljé som idag har varit 120 kvm blir ca 15 kvm och där skall jag inrymma mig. Det fodras en hel del att komma dit. Men jag är övertygad om att livet kommer öppna nya möjligheter.

Att bryta upp är både roligt och känslosamt. Men framför allt spännande och lärorikt. Vad vill jag ha med mig, vad skall jag ha med mig, vad vill vi behålla och vad vill vi skapa i vår nya miljö. Många frågor som får svar......

Helt klart är det skönt att gå igenom allt!

Inga kommentarer: