På Gång.......

lördag 29 november 2014

Min resa........"fritt abstrakt"

Denna min resa i "abstraktion" har varat i många år och jag har aldrig ångrat mig, snarare så att jag känner att det har utvecklat mig som människa. Det är en helt okänd värld som öppnar sig och jag tog språnget fullt ut 2008 då jag också beslutade mig att fortsätta att utveckla det experimentella i både akvarell, akryl, och olja. Dessförinnan hade jag gått många år och försökt att "avbilda verkligheten". Jag hade verkligen ingen aning hur jag skulle göra, vad jag skulle gå eller hur det kunde eller skulle bli. Jag fick ha is i magen och försöka. Jag hade dock en ambition "följ linjen" och att "hitta min väg" och utveckla glädjen tillsammans med mitt textila skapande som jag idag kallar "fritt abstrakt".

En annan tanke som också infann sig var att jag på ett eller annat sätt skulle dokumentera mina "intressen" och visa vad jag gjorde. Detta resulterade i denna blogg bland annat och även ett galleri på nätet (Facebook), där jag lägger in mina bilder på mina arbeten. Att visa på vad som skapas tror jag är en del i själva skaparprocessen.

Ha en bra skaparhelg......nu är det första advent!


Inga kommentarer: