På Gång.......

tisdag 31 maj 2016

Frihets Pippi........



Så har jag kommit fram till mina fåglar som jag funderat mycket om och kring. Jonathan Siegel, Måsen har sitt hem hos dotter och måg, där han fått en fin plats och har möjlighet att skåda ut över allt som han funderar över. Han är lycklig där.

Hur jag sedan skulle hitta vidare i fågeltankarna kom helt plötsligt en dag i påsk då en av mina textila vänner visade sina påsktuppar. Här, här var något som jag kunde tänka mig spinna vidare på. Sagt och gjort nu har två stycken landat och dom står på rad och vill bli färdiga. Det blir en hel tupp-farm eller som jag kallar dem "fantastiska fantasi-fåglar" dess fåglar symboliserar mycket runt omkring mig, men främst frihet! Frihet att skapa, frihet att fantisera, frihet att drömma. Helt klart har vi alla denna friheten, och den skall vi vårda och vara rädda om.

Så kanske jag skall kalla dem "Frihets-pippi" istället!

Inga kommentarer: