På Gång.......

onsdag 7 december 2016

Solen går upp och solen går ner......


Moder jord ger av sitt skådespel många gånger under ett år, i olika stämningslägen. Dessa stämningslägen är också till för mig som betraktare. Ibland ser jag lugn, glädje, och stillsam eftertänksamhet och ibland ser jag mörka moln. Dessa mörka moln har alltid hos moder jord någonting med sig, oavsett vad vi säger. Det som vi vet är att "hon" återkommer med sol och solsken, regn och rusk, ja alla sorts väder precis som med oss människor. Olika stämningar helt klart.

Ljuset är viktigt för oss alla, den lilla minsta strimma och finns inte den ja då är det nattsvart så det är viktigt att vara rädd om moder jord, men också om oss människor som bebor planeten.

Ibland kommer det stora tankar till mig när jag ser en bild, jag upplever bilden som något som finns där i fjärran och som ger både glädje och värme, gör inte ni det också?

Inga kommentarer: