På Gång.......

fredag 15 februari 2019

Snart, snart..........inflyttning och uppackning av ateljén


Nu är det inte långt kvar till jag får börja att packa upp, möblera och göra ateljén arbetsbar igen. Arbetet med skapandet ligger nere ett par veckor nu och tiden ägnas åt annat. Helt klart så känns det mycket bra att ha gått igenom som jag har gjort, det kräver att jag tänker till vad som är viktigt, vad jag vill jobba med och vad som skall sparas. Det är mycket kvar, men mycket har forslats bort, sålts, och det känns helt rätt.

Jag går in i en ny period, nya processer, och nya möjligheter till skapande och bara det är lockande. Det som är ytterligare en "spännande känsla" är ju att i och med flytten så är det helt nya områden, nya människor, och nya förutsättningar. Jag tar allt med ro och låter det som sker ske.

Genom denna flytt så har jag också insett vad som jag verkligen vill arbeta med och varför. Detta är också en insikt som sakta vuxit fram. Det handlar om att känna in, känna efter, och se var intresset ligger.

Jag har gått från en fantastisk ateljé på ca 100 kvm till 12 kvm. Och jag har istället för utställningsrum, arbetsrum, maskinrum, fororum, målarrum bara ett enda rum. Men det är helt rätt och helt enkelt mer lättsamt. Var sak har sin tid säger man ju.

Jag har kvar mina flyttbara/mobila ateljéer, och det är dels den i husbilen och den som jag har på resor. De står reda och förberedda för kommande sommar och kommande resor.

Den 15/3 går stora flytten, men vi har haft tillgång till lägenheten sedan november förra året och genom detta så har vi också fått lägenheten reparerad. Bilder kommer.

Tills vi ses eller hörs, ha det gott!

Inga kommentarer: