På Gång.......

torsdag 6 augusti 2009

I väntan på en "tår"..............!

















Nu gäller de små stunderna, att ta tillvara och njuta av ledighet och möjligheter.

Att också ibland vara ensam med mig själv!

Poängen med detta är att det är mycket upplivande att leka med idéer i min ensamhet. Detta har skapat en "bärbar självsjälvständig värld i mitt sinne". Hit kan jag återvända gång på gång och det som är så förunderligt är att jag har det förgågna registrerat i sinnet, nuet finns också med och till detta kan jag lägga framtiden, mina fantasier och min glädje.

Jag har funderat på att skriva en "familjekrönika" Med lite extra anstängning kan jag börja skriva ner mina egna intryck av det förgågna och på så sätt bli en "riktig amatörhistorier" också.

Jag finner nöje i både vetskapen och vetenskapen och jag är övertygad om att i min "bärbara självständiga värld och sinne" skapas många tankar och idéer som först var små tankefrö, men i slutändan så har det visat sig att fröet blev en handling som jag känner stolthet för.

Då min "mentala arena" ger mig spelrum - så händer det grejer!!

Inga kommentarer: