På Gång.......

söndag 19 juni 2016

Speglingar i skapandet..........


Har funderat länge på vad är det som händer när jag skapar. Har också talat med andra som har skaparglädjen i blodet eller som yrke. Jag får ofta svaret att det är speglingar i vår vardag och speglingar i vårt sinne som kommer till uttryck. Lite intressant är det - och då faller jag tillbaka i min tanke på om det personliga skapandet även speglas i det som jag gör.

Ofta hör jag att man blir glad över att titta på tex mina tuppar, och det vita säger de som tittar att det känns romantiskt. Och jag inser att jo jag speglar mitt sätt att se, tänka, känna i det jag skapar väldigt tydligt inför mig själv. Men jag har också olika bottnar, symboler, som speglingar för mig själv när jag skapar.

Det som är intressant är när jag fotar, eller målar, eller använder textila tekniker så är det olika uttryck som jag kan skapa och det passar mig att inte vara bara i ett utan i flera tekniker, flera uttryck antingen på en gång eller ett åt gången. Det beror helt och hållet situationen.

En sak är helt klar, tupparna har varit en glädjekälla och de ger mig glädje i kroppen, knoppen och tankemässigt så sysselsätter de mina tankar ganska så ordentligt.

Nu skall jag ägna mig åt "tuppologi" en stund...........ha en bra dag, skön vecka och gör det som känns viktigt så du blir glad. Jag skall välja bort sådant som stör och det känns glädjefyllt, i synnerhet i dag så skall jag vara extra observant. Ha det.........

Inga kommentarer: